vineri, 11 martie 2016

România în ochii unui grup de italieni ;)


Ieri am auzit pentru prima dată de când sunt în Italia, o adevărată discuție despre România. Eram cu fiica mea și așteptam să ne vină rândul pentru a intra la un cabinet stomatologic de stat. Coadă imensă frate, pe semne că italienii au dureri foarte mari și dese de dinți ținând cont că fac referire la spitalul unui micuț orășel cu 6000 de locuitori.
Păi stai cuminte și liniștit pe scaun o oră, două dar până și cei mai răbdători încearcă să își ocupe timpul cu ceva. Unii se ridicau să își mai ia câte o cafea sau să ia o gură de aer proaspăt. Alții, deși timizi și reținuți la început, sau poate încă adormiți, și-au format un micuț grup și au început o discuție serioasă. Subiectul de discuție? Dantura și stomatologii, clar!
Care mai de care au început să facă recomandări uneia dintre doamnele prezente, care trebuia să își repare toată dantura. Care e mai ieftin, mai scump, care lucrează bine sau care nu are o reputație tocmai bună.
La un moment dat, deși nu îmi stă în caracter să trag cu urechea la discuțiile din jurul meu, aud rostindu-se România. Clar urechile mele s-au ridicat precum cele ale cățelușului care tocmai își aude numele strigat de către iubitul stăpân. Una dintre doamne, foarte drăguță de altfel le spunea celorlalți participanți la discuție că în România îți poți face dantura cu 2000 de euro, nu cu 6000 de euro cât ar plăti în cel mai fericit caz la ei în țară. S-a interesat chiar ea, ba are și cunoștințe care au făcut așa. Dar dacă nu ai pe cineva acolo la care să stai este un pic dificil deoarece ori stai la un hotel o lună, două cât durează toată lucrarea ori ești nevoit să te plimbi cu avionul de câteva ori.
Am stat un pic și am ascultat plăcut impresionată de cuvintele frumoase pe care le rostea doamna despre țara mea.
Mi-am auzit strigat numărul așa că a trebuit să plec dar nu m-am lăsat și în drumul spre cabinet i-am spus că are mare dreptate, în România este mai ieftin, lucrează foarte bine și este o țară frumoasă cu peisaje minunate. Brusc toți s-au întors spre mine și am primit cel mai minunat zâmbet de grup de mult timp. Iar doamna care deschisese subiectul mi-a spus: ”Hai assolutamente ragione !” (mare dreptate ai!) .
Ăsta a fost un moment în care m-am simțit cu adevărat mândră de naționalitatea mea. Nu pentru faptul că la noi în țară este mai ieftin să mergi la stomatolog ci pentru cuvintele frumoase rostite la adresa țării noastre de aceea doamnă și zâmbetul la unison primit din partea participanților la discuție.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu